søndag den 2. marts 2014

Fastelavnsbollen 2014


Det var egentlig min intention, 
at årets fastelavnsbolle skulle være min wienerbrødsdebut.
Men da jeg stod med den der vanvittige mængde smør i favnen, 
og kunne se frem til et par timers fast arbejde med dej ind og ud af køleskabet,
droppede jeg tanken.
Ad flere omgange.


I stedet bed jeg til den helt klassiske bløde bolle med fyld efter denne opskrift.
Jeg valgte dog at lave 25 små boller ud af den halve portion.
Jeg fyldte dem med brombærsyltetøj og bagte dem.
Så vendte jeg konditorcremen med flødeskum af 1/4 liter fløde.

Da de små boller var kølet af, 
flækkede jeg dem og fyldte dem med flødecremen.
En lækker lille mundfuld :o).


Den anden halvdel af dejen blev til 12 store spandauerformede
med creme og hindbærsyltetøj.
Det var heller ikke så ringe.

Næste år håber jeg, 
at jeg har mod på wienerbrødsversionen!

♥ maj



6 kommentarer :

  1. Sikke fine farver! Jeg har også planer om at forsøge mig med wienerbrød, men det er endnu ikke lykkedes mig at få kombinationen af tid og anledning til at gå op - og helt ærligt - så ville jeg helst have en dine fastelavnsboller med brombærsyltetøj.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, så forårsagtigt blev det i farverne :-).
      Skønt!
      Nu er de spist...

      Slet
  2. Måske man bare skulle angribe wienerbrødsversionen en dag uden anledning (uden tids- og præstationspres)

    SvarSlet
  3. Jeg har slet ikke fået bagt nogen fastelavnsboller i år... Det må jeg gøre noget ved (og så bare kalde dem noget andet)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, for søren.
      Max fra kvalimad foreslår at man bare kalder dem creme-boller og spiser dem hele året :o)!! Dét er et forslag efter min smag :-).

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...