onsdag den 7. november 2012

Myrekryb?


SÅ er der billeder af den færdige fra jakke fra weekenden med Line (Marapytta).
Jakken er gennemquiltet og bare smækfuld af lækre detaljer!

* alle syninger er skjult med hjemmelavede bånd.
* hjemmelavede roleau'er ved knapper og i nakke.
* betrukne knapper 
*hjemmelavede skråbånd
*Alt muligt andet lækkert :)


Gennemført lækkert!
Hvis jeg ikke var dygtig til at sy før...
... Så er jeg det nu ;-).


Nu skal der så bare blive 18 grader og solskin, 
så jeg kan komme ud og lufte min jakke ;-D!

Kh maj

59 kommentarer :

  1. Hvor er den bare blevet fantastisk flot. Tænk at kunne sy sådan noget... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maria.
      Det kræver tålmodighed og lidt snilde, men med Lines vejledning tror jeg faktisk næsten at alle kan!

      Slet
  2. Åhr Maj den er MEGA fed! Dybeste respekt for dine (og Line´s) evner. Sukker efter sådan et kursus, men min kvote er vist brugt op nu jeg har "fået" overlocker i huset :)
    kh Libbie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Libbie :).
      Ja, din kvote må altså være brugt op!
      Og dog... For det vil jo så betyde, at JEG ikke er berettiget til en overlocker, fordi jeg har været på kursus... Hmmm, den tanke er ikke rar ;)!

      Slet
    2. *ha ha* ved du hvad vi mødes og du lærer mig teknikker og bruger min overlocker :)

      Slet
  3. NØJ den er lækker, er vildt imponeret! Og hvor er det forfriskende at se jakken i lidt andet stof :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth.
      Jeg er faktisk også selv lidt imponeret ;-D!

      Slet
  4. Den er SÅ fin! Og flot i det lidt rolige stof. Godt gået :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Julia.
      Ja, jeg synes netop at stoffet er cool, fordi det har det der helt rolige og klassiske udtryk på afstand. Og når man så kommertæt på, så vrimler det med myrer ;).

      Slet
  5. Så lækker....

    Så misundelig....

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh Camilla..
      Du skal nok få syet en jakke!
      Ingen jakke er værd at bytte for sådan en lækker lille basse, som du fik i stedet :).

      Slet
    2. Så sandt, så sandt, Maj

      Line har tilbudt mig en gratis omgang i Kbh. Når jeg har tid til det.... Krydser fingre for at det bliver ii begyndelsen af december.... Så er han stadig så lille at han sover meget.... Ellers er det are på med viklen!

      Slet
    3. Åh ja, den beroligende summen af ti symaskiner :).
      Jeg tror faktisk det må virke dejligt søvndyssende på sådan en bette en!
      Jeg krydser fingre for at han sover så du kan få arbejdsro :).

      Slet
  6. Den er da bare super flot, super flot arbejde.

    SvarSlet
  7. Wauuuu! Er virkelig imponeret

    SvarSlet
  8. Hej Maj.
    Hold nu k... hvor er den fed den jakke. Kan godt li at det IKKE er i Liberty. Og at det er lidt creepy det gør ikke noget synes jeg. Fed detalje med dit logo og neontråd..
    Stor respekt for dine evner bag symaskinen:-).
    Kh Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Trine.
      Jeg havde ikke lige selv overvejet, at jeg ville have myrer krybende rundt i nakken ;0)...
      Men jeg kan også godt lide at den adskiller sig lidt fra de klassiske - selvom jeg nok også er nødt til at sy sådan en, nu hvor jeg så hvor smukke de andre sy-damers jakker blev :)!

      Slet
  9. Ville også helt vildt gerne afsted på sådan et sykursus for at blive teknisk mere dygtig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Slå til hvis du får muligheden Lise!
      Det er bare så godt :).
      Jeg har frygtelig travlt lige nu, men det er meget, meget svært at holde fingrene fra symaskinen for at få testet alle de nye tricks ;-) !

      Slet
  10. Så fin den er blevet Maj :) og så rigtig fedt stof. Det overrasker når man kommer tæt på. Jeg drømmer også om sykursus, men det må vente... Nu skal jeg først lige lære mine nye maskiner at kende :) og hvem ved, måske jeg en dag kan blive lige så dygtig bag maskinen som dig ;)

    Go dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød!
      Det er jeg helt sikker på du kan :).
      Og nu har du i hvert fald nogle fede maskiner at øve dig på!
      Kh maj

      Slet
  11. Super lækker Maj - flot arbejde - håber vi kan finde en dag at sy sammen.
    Kh
    Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Trine.
      Ja, det er jo ingen hemmelighed, at jeg er helt misundelig på de seje ting, du syede i weekeenden..
      Vi finder en dag - det bliver hyggeligt :)!

      Kh maj

      Slet
  12. Den er vildt flot Maj!, super fed!,

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Viola :).
      Var det også den quiltede jakke du syede, da du var på kursus?

      Slet
    2. Ja det var det, da jeg var afsted anden gang. Første gang lavede jeg en quiltet taske og en børnejakke:-)

      Slet
  13. Wow, for et arbejde - fedt, fedt resultat! Lækkert med noget andet end småblomstret motiv (de er dog også lækre ;-))!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Trine.
      Nu da jeg har prøvet en småblomstret på, og siddet mellem alle de side damer der syede i blomstret, så har jeg også fået lyst til at få sådan en selv, så må nok i gang igen ;).

      Slet
  14. Wau, hvor er den lækker!!
    Du er altså bare dygtig Maj :-)

    SvarSlet
  15. Hvor er den bare fed, tænker bare - myrer - kunne du bare se det færdige resultat for dig oppe i dit hoved, siden du valgte det stof, eller satsede du bare ?? ;O)

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe Mona.
      Tja... ja... det ved jeg ikke. Jeg stod og kiggede på de småblomstrede, men det var bare ikke rigtig "mig"..
      Så faldt jeg over myrerne, og synes de var seje.
      Og ja.. Så tog jeg chancen :).

      Slet
  16. Sikke en fed udgave af Marapytta jakken. Så forfriskende at se den i andet end liberty, den er helt din egen og smaske lækker. Elsker din stil!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for dine søde ord :).

      Slet
  17. Lækker jakke - dejligt at se den i andet stof end det småblomstrede..

    SvarSlet
  18. Har glædet mig til at se denne skønne sag og den blev endnu flottere end jeg havde forestillet mig. Ville sgi ønske at jeg kunne kreere sådan nogle lækre sager. Bliver nødt til at springe ud i det, det er for dårligt at have både symaskine og overlocker stående uden at kunne finde ud af at bruge dem.

    SvarSlet
  19. Tak ann.
    Jeg er sikker på du kan!
    Det er for ærgerligt at spilde tiden med dårlig samvittighed, så jeg har to løsninger:
    1) du springer ud i syningens kunst - nu!
    2) (og den stemmer jeg klart for ;)) Du kører overlockeren hjem til mig, og jeg holder den varm til du har samlet mod til syudfordringerne ;-D.

    SvarSlet
  20. Den er bare blevet SÅ lækker! Det er en super fin detalje med mærket i nakken i øvrigt. Godt syet ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pernille.
      Jeg ville gerne have haft en roleau under kraven til ophæng. Men pludselig var kraven jo sat på uden roleau, og så måtte keg finde en anden løsning ;-).

      Slet
  21. Fantastisk - intet mindre! Du er så god altså :)

    SvarSlet
  22. Hvor er den blevet flot! Godt kæmpet :-)
    Jeg er helt vild med stoffet. God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ivanka :).
      Skal du ikke vise din smukke jakke frem inde på din blog?
      God weekend til dig også :).

      Slet
  23. Hej Maj,
    Hvor er den bare flot!:-) Skøn blog du har, er nu fast læser:-)
    Jeg håber at komme videre med min jakke i weekenden.
    Kh Eva ( nybegynder fra sykursus)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eva.
      Tusind tak - og hyggeligt at du læser med :).
      Gry, Trine og jeg har talt om at mødes en dag for at sy. Hvis du har lyst kan du være med. Så kan det være vi kan hjælpe dig videre hvis der er noget der driller.
      Hvis du sender mig en mail med din mailadresse kan jeg jo lige give dig besked når vi har fundet en dato :).
      Kh maj

      Slet
  24. Det vil jeg da meget gerne, sender dig en mail:-)

    SvarSlet
  25. SØDE Maj... Hvor er du fantastisk dygtig, altså. Wow - jeg er imponeret!!

    - hvordan kommer du i nærheden af et sykursus?? Jeg har længe gået og sukket efter noget lignende... trænger simpelthen til at få (og nu bruger jeg et af drengenes YNDLINGS ord herhjemme...) OPGRADERET mine folkeskole sy-evner!! Det gad jeg bare SÅ godt.

    /Kathrine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Kathrine!
      Min søster og jeg var så heldige at få to afbudspladser hos Line (marapyttas syskole). Hun kommer til Århus igen til foråret. Men der er rift om pladserne, så hold øje med hendes blog.

      Slet
  26. Jeg er nødt til at høre dig hvor du har købt stoffet !

    Super fed jakke ;)
    Hilsner Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christina :).
      Det er såmmend bare Stof2000 til 59 kr meteren.

      Og tak :).

      Slet
  27. Wauw, hvor er den flot, og du er så sej. Gad også godt på sådan et kursus, det kunne være så fedt.
    Kh Lena

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...