mandag den 26. marts 2012

Strikkeetui

En dejlig weekend er slut og en ny uge begyndt.
I weekenden har jeg strikket på "hverdagsdresset" fra Tusindfryd. 
Jeg er i gang med anden udgave nu, for jeg løb tør for garn til den karryfarvede... Typisk.
Men jeg tror jeg når i mål med den nye, og jeg glæder mig, for den er så fin!

Nydelsen ved strikkearbejdet blev bestemt ikke mindre af at jeg nu har fået skruet et passende etui sammen til mit Knit Pro rundpindesæt.
Se selv:
Strikkeetui og "hverdagsdress" in the making. 
Strikkeetuiet i fuld udfoldelse :-)
Lomme til wirer

I øjeblikket synes jeg at et lille broderi kan passe til alt!
I en af de små lommer gemmer der sig fire maskemarkører
Den lille storkesaks blev der også plads til 

Etuiet har jeg syet af retrostoffer købt i XoEinDing's shop og to forskellige prikker fra S&S.
Jeg er meget tilfreds, og kan allerede mærke, at strikketøjet får en stærk renæssance herhjemme efter at have været i skammekrogen det meste af et par år.

:-) Maj

13 kommentarer :

  1. Sikke en fin blog du har her. Jeg har nu tilmeldt mig som fast læser og glæder mig til at blive inspireret :-)

    Min egen blog handler mest om hverdagslivet og mad, men jeg nyder også at læse om alle de kreative sjæle og deres produktioner her i blogland.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Frk. Struds.
      Tak for din søde kommentar, og velkommen herinde :-)!
      Kh Maj

      Slet
  2. Ej hvor er det fint, Maj!
    Elsker den stor lomme og de fine rækker til pinde/nåle. Hvis jeg kunne sy så ville jeg sy et i samme dur til mit hæklegrej :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Rikke. Er også rigtig glad for det.
      Du må da hækle dig et etui til hæklegrejet!
      Så får du også trænet i maskekunsten samtidig ;o).

      Slet
  3. Hej Maj
    Kom også helt tilfældigt forbi, og nu er jeg da fast læser.
    Du laver rigtig mange fine ting og jeg glæder mig til at følge dig.
    //Lisa

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisa.
      Tak for rosen og velkommen til. Super dejligt med en fast læser mere i min lille flok :-).
      Maj

      Slet
  4. Sikken en dejligt etui, får helt lyst til at lave et til mine knit pro'er.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ellen.
      Velkommen til :).
      Jeg kan godt anbefale at lave et lækkert etui til pindene. Man kan jo næsten ikke lade være med at strikke, bare for at få lov at tage pinde ind og ud af sit fine etui ;-D!

      Slet
  5. Hej Maj. Må bare eje noget der minder om dit skønne etui... jeg er p.t. Ved at tænke store tanker om at sy en taske der kunne minde om dit etui. Gry

    SvarSlet
  6. Hej gry.
    Hvor er det dejligt at kunne inspirere :-).
    Spændende hvad dit projekt ender med :-).

    SvarSlet
  7. Sikke et skønt etui!!! Sådan et vil jeg da bare gerne sy til mine egne pinde :-) Vil du afsløre, hvordan du har stivet det?
    Kram Anne/Mannemor.blogspot.dk

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...